هدست واقعیت مجازی شیائومی Xiaomi Mi VR Play 2
 

نگاهی به هدست واقعیت مجازی Xiaomi Mi VR Play 2

کمپانی چینی شیائومی امروزه مجموعه کاملی از انواع هدست‌ VR را در بین تولیدات خود گنجانده است. هدست واقعیت مجازی شیائومی Mi VR Play یکی از این هدست های VR است این هدست در کنار ریموت کنترل بازی مناسب می تواند تجربه بسیار جالبی از واقعیت مجازی به وجود بیاورد. 

با توجه به این مساله که نسل دوم این هدست معرفی شده است و با صرف کمی هزینه بیشتر، خرید هدست شیاومی Mi VR Play 2 گزینه خرید جالب تری  نسبت به نسخه پیشینش خواهد بود. طراحی این محصول شیائومی نیز مانند هدست واقعیت مجازی گوگل کاردبرد است که سبب شده محصول نهایی سبک‌تر و با ابعاد کوچکتری ارایه شود. هدست Vr شیاوومی با اغلب گوشیهای موبایل موجود کار میکند و تجربه جالبی به دست می دهد. 

هدست واقعیت مجازی Xiaomi Mi VR Play 2: طراحی و ساخت

زمانی که هدست Mi VR Play 2 را کنار Daydream View گوگل می‌گذاریم، از نظر ظاهری، ابعاد و تجربه کاربری تقریبا شبیه هم به نظر می‌رسند. محفظه جلویی هدست شیائومی به‌ راحتی باز شده و می‌توانید گوشی آیفون یا اندروید 4/7 تا 5/7 اینچی خود را داخل آن بگذارید.

هدست واقعیت مجازی Xiaomi Mi VR 2

در قسمت بالای هدست دکمه‌ای تعبیه شده است که عملکرد مناسبی داشته و به کاربران هنگام برخورد با منو‌های اپلیکیشن‌ها کمک خواهد کرد، همچنین قسمت بالای هدست علاوه بر اینکه محل تنظیم گوشی می‌باشد، به خنک نگه داشتن گوشی نیز کمک می‌کند. در کل هدست واقعیت مجازی Mi VR 2 با وزن 183 گرم، طراحی پارچه‌ای نرم و شکلی خمیده و پدهایی مناسب برای قرارگیری بر روی صورت، نماینده‌ای به مراتب بهتر نسبت به نسل اول هدست واقعیت مجازی شیائومی می‌باشد.

نور محیط کمی از قسمت‌های کناری هدست و نزدیک گوش‌ کاربر وارد محفظه هدست می‌شود؛ اما نه به اندازه نوری که در هدست Daydream View، از اطراف بینی -بسته به اینکه شکل بینی و صورتتان چگونه باشد- وارد می‌‌شود! البته شیائومی می‌گوید این هدست وی آر برای استفاده با عینک‌های معمولی طراحی نشده است. 

هدست Xiaomi Mi VR 2 با یک بند سر تمسه مانند بر روی سر کاربر نگه داشته می‌شود. این بند سر فاقد بند نگهدارنده در بالای سر کاربر است؛ البته چون عینک Mi VR 2 وزن زیادی ندارد، این موضوع مشکلی برای کاربر در شرایط عادی ایجاد نمی‌کند که از مزایای خرید عینک واقعیت مجازی Xiaomi Mi VR Play 2 محسوب می‌شود؛ هر چند استفاده طولانی مدت از هدست پیشنهاد نمی‌شود.

طراحی و ساخت هدست واقعیت مجازی Xiaomi Mi VR 2

هدست واقعیت مجازی Xiaomi Mi VR Play 2: تجربه کاربری

هدست واقعیت مجازی شیائومی Mi VR Play 2 مانند گجت پوشیدنی نسل‌ قبل خود، برای استفاده در چین و اپ استور واقعیت مجازی شیائومی طراحی شده است. مثل همیشه همه دستورالعمل‌ها نیز به زبان چینی است و در تست انجام شده کد QR آن روی گوشی‌های اندروید غیرشیائومی کار نمی‌کند. همچنین اپلیکیشن واقعیت مجازی شیائومی برخلاف معمول که باید از پلی‌ استور دانلود شود، باید از طریق مرورگرتان و از سایت‌های مشخصی دریافت کنید. این محصول یک عینک واقعیت مجازی تقریبا قابل قبول برای تجربه اپلیکیش‌های گوگل کاردبورد، بر روی iOS و اندروید است، تجربه‌ای در دنیای واقعیت مجازی با یک هدست ارزان قیمت! 

میدان دید این هدست واقعیت مجازی 93 درجه است که از نسل اول هدست واقعیت مجازی شیاومی که 73 درجه بود، بیشتر می‌باشد. اما با توجه به تجربیات کاربران با هدست شیاومی Mi VR Play 2، این عدد شاید کمی بیشتر از واقعیت اعلام شده باشد. در واقع در تست‌های انجام شده، تصویر کلی از لنزهای اپتیکال غیر کروی به اندازه‌ای خوب نبود که قابل مقایسه با هدست Daydream View و Samsung Gear باشد و این مسئله می‌تواند به کیفیت تصاویر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی لطمه وارد کند.

ارزیابی هدست واقعیت مجازی Xiaomi Mi VR Play 2

با توجه به قیمت به مراتب کم‌تر هدست Mi VR 2، طراحی سبک و بدنه‌ای پارچه‌ای می‌توان آن را در دسته هدست‌های واقعیت مجازی اقتصادی قرار داد. زاویه دید نسبتا مناسب در مقایسه با هدست‌های رده پایین موجود در بازار، پد‌های با کیفیت و بند سر ساده نسل دوم هدست واقعیت مجازی شیائومی می‌تواند برگ برنده این محصول در مقابل دیگر گزینه‌های خرید هدست واقعیت مجازی گوشی موبایل باشد. هر چند پلتفرم شیائومی و راه‌اندازی آن کمی برای کاربران غیر چینی از رابط کاربری ایده‌آلی برخوردار نیست، اما همچنان کفه ترازو به سمت مزایای این گجت پوشیدنی شیائومی سنگینی می‌کند.

نقاط قوت:

  • سازگاری با تعداد گوشی‌های زیاد
  • قیمت ارزان
  • تعبیه پد‌های بسیار مناسب و نرم

نقاط ضعف:

  • زاویه دید نه‌چندان ایده‌آل
  • عدم پشتیبانی مناسب در خارج از چین
  • فقدان بند برای بستن هدست از بالای سر کاربر

منبع

 

آردینی اوخو
چهارشنبه 8 آذر 1396
بؤلوملر :